سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستور پخت مرغ بریان شکم پر

دستور پخت مرغ بریان شکم پر :

برای تهیه مرغ بریان برای اینکه ته ظرف ما نسوزد آنرا با ورقه های آلومینیومی عایق بندی میکنیم پس از آن دو عدد کیسه نمک را در ته ظرف میریزیم . قابلمه را کنار میگذاریم . و در کاسه ای جداگانه مایع طعم دار را تهیه میکنیم برای تهیه کردن مایه نمک را همراه با فلفل و زردچوبه و زعفرانی که آب کرده ایم مخلوط میکنیم در حین مخلوط کردن روغن زیتون را هم به مایع اضافه میکنیم .

پس از تهیه کردن مایه مرغ را به مایه آغشته میکنیم همچنین قسمت های داخلی شکم مرغ را هم با مایه طعم دار میکنیم سپس سبزیجات را که شامل گوجه و کرفس و پیاز و دو جبه سیر میشود خرد میکنیم با این مواد باید داخل شکم مرغ را پر کنیم . شما به سلیقه خود میتوانید از طعم دهنده های دیگر و یا سبزیجات معطر مختلف استفاده نمایید . پس از اینکه این مواد بخوبی بخورد مرغ بریان شکم پر شما رفت مرغ را به پشت مرغ در قابلمه نمک میخوابانیم با سیب زمنی ها دور مرغ بریان را پر میکنیم .

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی خوشمزه ی ترد و برشته

در قابلمه را با با استفاده از دم کنی کامل و محکم میپوشانیم . ظرف را برای 15 دقیقه با حرارت بالای اجاق گاز میپزیم . سپس حرارت را کم کرده و ظرف را برای 1?15 ساعت دیگر بر روی اجاق قرار میدهیم در طول این مدت زمان هرگز در ظرف را باز نکنید تا غذای شما کاملا پخته شود و در آخر یک مرغ بریان خوشمزه و خوش رنگ در اختیار داشته باشید . در ضمن ممکن است هنگامی که مرغ و نمک در حال پخته شدن میباشد بوی نامطبوعی به مشام شما برسد هیچ نگران نباشید بوی خاصی نیست . همچنین نمک موجود در ته قابلمه تاثیری بر روی شور شدن مرغ بریان خانگی شما نخواهد داشت .

منبع : مرغ بریان