سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه ارمنی پلو

طرز تهیه ارمنی پلو

شما برای تهیه این غذای سنتی و اصیل ایرانی ابتدا بال های مرغ را درون کاسه ای با ابعاد ماسب ریخته و برای مزه دار کردن بال های مرغ تازه ، زعفران را همراه با نمک و آبلیمو درون کاسه ریخته و با بال مرغ مخلوط کنید هنگامی که تمام قسمت های مرغ به سس آغشته شد روغن زیتون و پیاز خرد شده را اضافه کنید ، درب کاسه را بسته و مواد را برای مدت زمان 3 الی 5 ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد قابلمه ای را برای تهیه برنج روی اجاق گاز قرار دهید سپس آب را اضافه کنید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد برنجی را که از قبل خیس کرده بودید درون قابلمه ریخته سپس کمی نمک اضافه کنید ، کمی که جوش خورد برنج را آبکش کنید ، درون قابلمه ای که قرار است غذا را تهیه کنید کمی روغن و آب اضافه کنید حالا بال‌های مزه دار شده مرغ را کف قابلمه چیده و بعد از آن برنج را اضافه کنید .

از کمی زعفران برای مزه دار کردن برنج استفاده کنید سپس درب قابلمه را گذاشته حرارت را زیاد کنید بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه حرارت را کم کرده و شعله پخش کن را زیر قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا برنج دم بکشد . اکنون پلو مجلسی شما آماده برای سرو شده است .