سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه شربت گل محمدی

طرز تهیه شربت گل محمدی

برای تهیه این شربت خوشمزه ابتدا گلبرگ ها را بصورت برگ برگ جدا نمایید سپس ، درون یک کتری آب ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید زمانی که شروع به جوشیدن کرد گلبرگ ها را درون قابلمه ریخته و آب جوش را در اندازه و حدی که روی گلبرگ ها را بپوشاند درون قابلمه ریخته و خیلی سریع یک دم کنی را روی قابلمه برای مدت زمان 24 ساعت قرار دهید تا عطر و بوی گل گرفته شود .

بعد از گذشت این مدت زمان گلبرگ ها را آبکش کنید توجه داشته باشید با دست فشار ندهید این کار باعث بد رنگ شدن شربت خواهد شد . اجازه دهید تا کاملا آب گلبرگ ها گرفته شود . در این مرحله شکر و آب را با هم مخلوط کرده و گل ها را اضافه کنید مواد را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار داده و صبر میکنیم تا شربت قوام بیاید ، در لحظات پایانی پخت جوهر لیمو را اضافه میکنیم و بعد از آن اجاق گاز را خاموش کنید . این شربت را همراه با آب مصرف نمایید ، رنگ طبیعی شربت صورتی می‌باشد ، میتوانید از رنگ های خوراکی برای تغییر رنگ استفاده نمایید .

این شربت تأثیری چشمگیر در پاکسازی کبد و صفرا، باز شدن رنگ چهره و شادابی پوست و مو دارد؛ شربت دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و به تنظیم قاعدگی هم کمک می‌کند. شربت برای مبتلایان به مشکلات تنفسی، سل و افرادی که دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند، بسیار مفید است؛ این شربت نقشی مؤثر در کاهش تب و رفع گرمازدگی دارد.