سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه پلو یونانی

طرز تهیه پلو یونانی

برای تهیه پلوی خوشمزه نخود فرنگی ها را بصورت جداگانه پخته و کنار قرار دهید در این فاصله زمانی فلفل دلمه ای های رنگی را نیز بصورت نگینی خرد کنید . سینه مرغ را نیز قیمه ای خرد کنید ، درون قابلمه ریخته و همراه با مقداری آب اجازه دهید تا بپزد و پس از آن بصورت ریش ریش خرد کنید آب مرغ را نیز نگه داشته و برای مصرف داخل غذا استفاده کنید .

در مرحله بعد قارچ ها را بشکل ورقه ای خرد کنید کمی آبلیمو به قارچ ها اضافه کنید و درون تابه ریخته و با مقداری روغن تفت دهید . در آخرین مرحله قابلمه را روی اجاق گذاشته و پیاز را نگینی خرد کرده کمی کره درون قابلمه ریخته و پیاز های خرد شده را اضافه کنید کمی که تفت داده شد سینه مرغ را اضافه کنید ، مرغ را آهسته آهسته اضافه کنید تا غذا آب نیندازد ، سپس دو قاشق زعفران دم کرده ریخته مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

بعد از گذشت 5 دقیقه فلفل دلمه ای ها را اضافه کنید و برای 2 دقیقه تفت دهید سپس نخودفرنگی و ?? را اضافه کنید ، کمی که مواد تفت داده شد قارچ سرخ شده را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید . به اندازه یک کفگیر از سبزیجات برداشته و سپس برنج آبکش شده را اضافه کنید و بصورت لایه لایه مواد را با برنج درون قابلمه قرار دهید ، پس از اینکه پلو مجلسی پخته شد ، آن را درون دیس کشیده و الباقی سبزیجات ی را که جدا کرده بودیم بر روی برنج ریخته و سرو میکنیم .