سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کباب بختیاری

طرز تهیه کباب بختیاری

در ابتدا هم فیله های مرغ ، هم فیله های گوسفندی را خرد کنید ، فیله های مرغ را به اندازه جوجه کباب و فیله های گوسفندی را کمی بزرگتر خرد کرده و همه را در کاسه بزرگی بریزید ، سپس پیاز را خلالی یا حلقه ای خرد کرده و لا به لای گوشت ها بریزید ، پس از اون ماست و زعفدان دم کرده و روغن مایع و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید . با دست گوشت ها را زیرو رو کنید تا گوشت ها کاملا آغشته به مواد شوند

اگر مایلید میتوانید کمی آب لیمو ترش هم اضافه کنید تا کباب خانگی شما کمی ترش مزه شود . سپس درب کاسه را با سلفون بپوشانید . برای اینکه گوشت ها طعم دار شوند و استراحت کنند ، کاسه را 2 تا 4 ساعت درون یخچال قرار دهید . سیخ کردن این کباب به این شکل هست که یک تکه گوشت قرمز بعد مرغ به صورت یکی درمیان سیخ شوند .

طرز تهیه کباب بختیاری

وقتی کباب ها سیخ شدند روی تخته قرار دهید و با پشت کارد گوشت را بکوبید تا تخت و یکنواخت شوند ، این کار باعث میشه کباب ها به طور یکنواخت بپزند . در این مرحله باید منقل زغال را آماده کنید و سیخ ها را پس از سرخ شدن همه زغال ها بچینید ، در ابتدا تند تند باد بزنید تا کبابها خودشونا بگیرن سپس به طور مداوم بچرخانید تا یکنواخت بپزند .

در مرحله پایانی کره و زعفران دم کرده را با قلمو به کباب ها بمالید تا نرم تر و لذیذتر شوند . اگر نمیخواهید بختیاری را روی منقل درست کنید ، پس باید گوشت ها را به سیخ چوبی بکشید و آن ها را در تابه حاوی روغن سرخ نمایید ، در کنار این کباب خومشزه شما میتونید قارچ و سبزیجات و سیب زمینی هم سرخ کرده و در کنار غذا سرو نمایید و همرا نان یا پلو میل کنید . نوش جان ????