سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه پنیر موزارلا خانگی

طرز تهیه پنیر موزارلا خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر موزارلا خانگی شیر را درون یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به درجه حرارت 40 تا 45 درجه سانتی گراد برسد به صورت تجربی دما در حدی باشد که وقتی انگشت خود را داخل شیر فرو بردید گرمای آن را احساس کنید .

مرحله دوم

هنگامی که به این درجه رسید اجاق گاز را خاموش کرده و سرکه را به شیر اضافه نمایید . شیر را برای مدت زمان تقریبی 5 دقیقه هم بزنید تا شیر ببره و دلمه ببنده . حالا درب قابلمه را قرار دهید و برای مدت زمان 30 دقیقه به آن استراحت دهید تا رویه بگیره .

مرحله سوم

بعد از این که رویه شیر آماده شد آن را در ابعاد دو سانتی برش بزنید و با صافی آن را از آب پنیر جدا نمایید حالا مواد را ورز دهید تا منسجم شوند و آب اضافه آنها گرفته شود اگر احساس کردید پنیر شما کم نمک می‌باشد . دو یا سه قاشق غذاخوری نمک به آب پنیر پیتزا اضافه نمایید .

مرحله چهارم

در این مرحله آب پنیر را دوباره روی اجاق گاز قرار داده و صبر کنید تا به درجه حرارت 60 تا 65 درجه سانتیگراد برسد ، یعنی در حدی باشد که شما انگشت خود را نتوانید درون آن برای 2 ثانیه نگه دارید .

مرحله ششم

در این مرحله پنیر را برای سه نوبت و هر بار برای یک دقیقه داخل آب قرار داده و ورز دهید تا حالت کشسانی پنیر بیشتر شود بعد از انجام این کار پنیر را گرد کرده و برای مدت زمان 5 دقیقه درون آب یخ قرار دهید تا پنیر حالت خود را حفظ کند .

مرحله هفتم

پس از انجام این مراحل و اتمام کار پنیر پیتزا شما تقریباً آماده شده حالا این پنیر را اگر درون آب نمک قرار دهید می توانید آن را برای مدت زمان یک هفته نگهدارید و اگر داخل سلفون قرار دهید می توانید برای یک ماه درون فریزر از آن نگهداری کنید .