سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه عدس پلو با گوشت

طرز تهیه عدس پلو با گوشت

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو با گوشت ، پس از اینکه عدس ها را تمیز نمود ای آنها را شسته و همراه با 4 لیوان آب سرد درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد در همین زمان با یک رنده ریز پیاز ها را رنده کرده و آن ها را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و گوشت را باهم و از دهید سپس به آنها نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید زمانی که به خوبی با هم ترکیب شدند آرد نخودچی را اضافه کنید مواد را در حدی که حالت چسبندگی پیدا کند با هم ورز دهید .

مرحله سوم

حالا مایه را برای مدت زمان 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا جاافتاده‌ شود ، پس از گذشت این فاصله زمانی گوشت را از درون یخچال خارج نموده یک ماهیتابه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد گوشت‌ها را به صورت قلقلی دراورده و درون ماهیتابه سرخ کنید .

مرحله چهارم

هنگامی که گوشت آماده شد نصف قاشق رب گوجه فرنگی را همراه با یک استکان آب درون ماهیتابه می ریزیم گوشت ها را اضافه کرده و در ظرف را می بندیم تا گوشت ها به خوبی پخته شوند . توجه کنید درب ماهیتابه نیمه باز باشد .

مرحله پنجم

در مرحله بعد خرما ها را می شوییم و پس از اینکه آنها را آبکشی کردیم درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم، پس از آماده شدن خرماها کشمش را نیز به صورت جداگانه درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با کمی روغن آنها را تفت می دهیم .

مرحله ششم

برای تهیه عدس پلو برنج را چند ساعت قبل از آشپزی در آب نمک بخیسانید . پس از انجام این کار یک قابلمه را آب کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن و نمک به آن اضافه کنید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله هفتم

در این زمان برنج را آماده کرده و به آبی که در حال جوشیدن است اضافه کنید و صبر کنید تا برنج کمی پخته شود برای اینکه غذای بهتری داشته باشیم بهتر است زمانی که برنج زنده تر است آنرا از روی اجاق گاز بردارید ، تا زمانی که می خواهید با مایه گوشت مخلوط کنید برنج شما له نشود .

مرحله هشتم

پس از انجام مراحل بالا و آبکشی کردن برنج و عدس را نیز آبکشی کرده حالا یک قابلمه انتخاب کرده با کمی روغن کف آن را چرب کنید سپس و سیب زمینی یا نآن به عنوان ته دیگ استفاده کنید ، حالا یک لایه برنج ریخته روی آن عدس بریزید به همین صورت قابلمه را پر کنید یک لایه برنج یک لایه عدس .

مرحله نهم

حالا قابلمه را بر روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار داده برای مدت زمان 5 دقیقه، هنگامی که بخار برنج بلند شد حرارت را کم کنید و برای مدت زمان 45 دقیقه برنج را بگذارید تا عدس پلو خانگی شما آماده برای سرو شود .

مرحله دهم

در مرحله بعد و زمانی که برنج خنک شد آن را درون دیس کشیده و با گوشت قلقلی خرما و کشمش و خلال پسته و خلال بادام همراه با برنج زعفرانی آن را تزیین کنید اکنون عدس پلو رستورانی شما آماده برای سرو می باشد ، نوش جان .