سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه آبگوشت سنتی

طرز تهیه آبگوشت سنتی

مرحله اول

برای تهیه آب گوشت حرفه ای پس از اینکه پوست پیاز را جدا کردید آن را درون قابلمه ریخته سپس دنبه را همراه با گوشت به پیاز اضافه می کنیم با هم مخلوط میکنیم مواد را ، در همان حال دارچین و فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد نخود و لوبیا را اضافه میکنیم و روی مواد را آب می ریزیم یک عدد گوجه فرنگی را درسته درون قابلمه انداخته و در آخر لیمو عمانی را اضافه می کنیم قابلمه را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز برای مدت زمان تقریبی 5 ساعت قرار می دهیم .

مرحله سوم

در مرحله بعد و در یک ساعت پایانی پخت یک عدد سیب زمینی را به مواد اضافه می کنیم و پس از آن مقداری نمک درون قابلمه ریخته و آن را قرار می دهیم تا چند قل بزند . زمانی که آبگوشت شما جا افتاده و لعاب دار شد اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله آب را از سایر مواد جدا کرده دنبه را نیز به صورت جداگانه درون کاسه کوبیده و له کنید اگر می‌خواهید خوراک چربی داشته باشید دنبه را به آب غذا اضافه کرده و در کنار ترشی و سبزی خوردن تازه سرو نمایید .

مرحله پنجم

‌سایر مواد حبوبات و گوشت را با گوشت کوبیده و پس از میل نمودن آبگوشت ، گوشت کوبیده را که با دارچین و زعفران تزیین نموده اید را نوش جان کنید  .