سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه خورشت هویج و به

طرز تهیه خورشت هویج و به

مرحله اول

برای تهیه خورشت هویج و به اولین کاری که میکنید خلال کردن هویج ها می باشد ، سپس هویج های رنده شده را درون ماهیتابه ریخته و برای 10 دقیقه تفت دهید سپس به آن به را اضافه کرده و برای مدت زمان 10 دقیقه آنها را با هم دوباره تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد ادویه‌ها را  که شامل نمک و فلفل و زردچوبه و تخم گشنیز و پودر زنجبیل می‌باشد را به آنها اضافه نموده و پس از مخلوط کردن ، یک قاشق و نیم رب گوجه فرنگی را با مواد مخلوط کنید مواد را در حدی که خامی رب گوجه گرفته شود تفت دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد پیازهای خلالی شده را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شوند سپس زردچوبه و گوشت را به پیاز های سرخ شده اضافه کرد و با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم .

مرحله چهارم

پس از تفت دادن مواد تخم گشنیز و نمک را به آن اضافه کرده سپس هویج و به تفت داده شده را به گوشت اضافه می کنیم و با هم مخلوط میکنیم . کمی که مواد تفت داده شد آب را همراه با یک حبه سیر و آلو و چوب دارچین و هل به خورش به اضافه میکنیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد حرارت اجاق گاز را کم میکنیم و اجازه می‌دهیم تا خورشت هویج برای مدت زمان تقریبی 3 ساعت بپزد تا کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود . بجای گوشت بوقلمون هم میتوانید از گوشت گوساله و گوسفند هم استفاده کنید .