سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک

مرحله اول

برای تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک پس از اینکه گوشت را تمیز نمودید آنرا بصورت خورشتی قیمه قیمه کنید ، سپس گوشت را درون قابلمه ریخته و پیازهای خرد شده را همراه با سبزی خشک و لوبیا به آن اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعد فلفل و زردچوبه را همراه با یک قاشق چایخوری پودر لیمو عمانی به مواد اضافه نمایید پس از انجام این کار نصف لیوان آب بر روی خورشت ریخته و آنرا بر روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا مواد پخته شوند .

مرحله سوم

در این مرحله یک دم کنی روی در قابلمه کشیده و اجازه دهید تا گوشت همراه با سایر مواد پخته و نرم شوند توجه کنید که حرارت اجاق گاز باید خیلی کم باشد پس از گذشت 10 دقیقه و زمانی که سبزی بخار کرد و آب خورشت تبخیر شد ، با یک قاشق چوبی مواد را هم بزنید .

مرحله چهارم

در این مرحله روغن را اضافه کنید و سبزی ها را تفت دهید تقریباً برای مدت زمان 20 دقیقه این کار را انجام دهید ، اگر می خواهید خورشت پر روغن و چربی داشته باشید از روغن بیشتری برای تفت دادن سبزی ها استفاده کنید

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از سرخ کردن سبزی ها مقداری روغن در گوشه قابلمه ریخته و شنبلیله خشک را در آن روغن تفت دهید ، پس از انجام این کار چهار لیوان آب به خورش اضافه کرده و بر روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید سپس دو عدد لیموعمانی به آن اضافه نمایید .

مرحله ششم

توجه کنید 10 دقیقه قبل از آشپزی ، لیمو عمانی ها را درون آب داغ قرار دهید و با چنگال آنها را سوراخ کنید تا تلخی لیمو گرفته شود ، حالا اجازه دهید تا خورش به خوبی و کاملاً پخته و جا افتاده شود . پس از گذشت ساعت نمک و آبلیمو را به خورش اضافه کنید .

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را به صورت نیمه باز قرار داده و برای مدت زمان یک ساعت صبر کنید تا خورش به روغن بیفتد ، اگر برای تهیه خورشت قورمه سبزی میخواهید از سبزی تازه استفاده کنید بجای 30 گرم سبزی خشک باید از 500 گرم سبزی تازه استفاده نمایید .