سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

مرحله اول

برای تهیه سبزی پلو با ماهی جنوبی ابتدا ماهی را مرینیت ماهی را شروع می کنیم برای این کار یک روز قبل از آشپزی ماهی ها را تمیز کرده ، سپس همراه با نمک و پیاز رنده شده و لیمو ترش تازه فیله های ماهی را مزه دار می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد قابلمه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده هنگامی که شروع به جوشیدن کرد، برنجی را که از قبل خیس کرده بودیم همراه با نمک درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا برنج کمی پخته و قد بکشد .

مرحله سوم

در مرحله بعد سبزی های خرد شده را که شامل گشنیز جعفری پیازچه و تره می باشد را به برنج اضافه میکنیم ، صبر میکنیم تا برنج همراه با سبزی چند دقیقه بجوشد . پس از انجام این کار برنج را آبکش کرده و آن را دم میگذاریم قبل از اینکه درب قابلمه را ببندیم مقداری روغن بر روی برنج اضافه می کنیم .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی ماهی ها را آماده می کنی یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده و فیله های ماهی را همراه با روغن درون تابه ریخته و سرخ میکنیم بعد از اینکه ماهی ها سرخ شد و در لحظات آخر زعفران را همراه با لیمو ترش به آن اضافه می کنیم .

مرحله پنجم

صبر میکنیم تا برنج دم بکشد سپس سبزی پلو آماده را همراه با ماهی های سرخ شده تزیین کرده و خوراک ماهی را آماده برای سرو میکنیم . چون طبع ماهی سرد است میتوانید از خرما و یا رنگینک به عنوان مصلح سردی ماهی استفاده نمایید .