سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه پلو بحرینی

طرز تهیه پلو بحرینی

مرحله اول

برای تهیه پلوی بحرینی خوشمزه و خانگی در شروع کار برنج را کمی با نمک بخیسانید . پس از انجام این کار مرغ و یا گوشت خود را همراه با یک عدد پیاز خرد شده و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به صورت آب پز آماده کنید . مقدار آب قابلمه را جوری تنظیم کنید که پس از پخت 2،3 لیوان آب داشته باشد .

مرحله دوم

بعد از انجام مراحل بالا الباقی پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و پیازهای خلال شده را درون روغن سرخ کنید حالا پیاز داغ های آماده شده را نصف کنید و نیمی از آن را برای دم کردن برنج و الباقی را برای تزیین غذا استفاده کنید .

مرحله سوم

در اینمرحله نیمی از غذاهای سرخ شده را همراه با آبگوشت درون قابلمه ریخته و زیر گاز را روشن کنید تا به نقطه جوش برسد . از همان قابلمه‌ای که می خواهید در آن برنج را دم کنید استفاده کنید . حالا برنج را بشویید و درون قابلمه بریزید و حرارت را کم کرده و صبر کنید تا آب درون قابلمه تمام شود .

مرحله چهارم

شما قبل از اینکه برنج را دم کنید مقداری ادویه پلویی همراه با دارچین بر روی برنج پاشیده سپس عمل دم کردن برنج را انجام دهید . حالا کشمش پلویی را درون ماهی تابه ریخته و با حرارت کم برای مدت زمان دو دقیقه تفت دهید .

مرحله پنجم

پس از انجام مراحل بالا کشمش پلو مجلسی را درون ماهیتابه ریخته و 2 دقیقه تفت دهید ، حالا به کشمشها خلال بادام و گردو پودر لیمو عمانی و پیاز داغ را اضافه کنید ، مواد را با هم مخلوط کرده و برای 2 الی 3 دقیقه همه را با هم تفت دهید .

مرحله ششم

حالاکه برنج آماده شده آن را با کفگیر مخلوط کرده و درون سینی بکشی و روی آن را با گوشت و مخلوط کشمش تزیین نمایید اکنون پلو خوشمزه شما آماده برای سرو شده است . یکی از نکات مهم در هنگام تفت دادن کشمش این است که مراقب باشید کشمش نسوزد و مدام آن را هم بزنید .