سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

مرحله اول

اگر دوست دارید در خانه کیک بدون بیکینگ پودر تهیه کنید ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا کنید ، حالا زرده ها را درون کاسه ریخته و با نمک مخلوط کنید ، سفیده ها را هم جداگانه با همزن برای مدت زمان 45 ثانیه هم بزنید .

مرحله دوم

حالا در این مرحله سرکه را به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید این کار باعث می‌شود در پایان بافت کیک اسفنجی شود . دوباره سفیده را مخلوط کنید و شکر را هم به تدریج و آهسته به آنها اضافه نمایید و تا زمانی که سفیده فرم بگیرد به هم زدن ادامه دهید .

مرحله سوم

حالا زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید ، آرد را الک کرده و به آرامی به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید ، مواد را لبیک به صورت دورانی هم بزنید ، شیر و روغنی را که با دمای محیط همدما هستند را درون کاسه ای جداگانه مخلوط کرده سپس به آنها وانیل و پودر کاکائو را اضافه کنید .

مرحله چهارم

این مواد را به مایع کیک اضافه کنید و با لیسک به خوبی مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند . حالا کف قالب مورد نظر خود را با کاغذ روغنی پر کنید و پس از آن چرب نمایید . فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان 35 دقیقه با دمای 160 درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید .

مرحله پنجم

اگر می‌خواهید این کیک بدون فر تهیه کنید درون قابلمه آب ریخته و اندازه دو بند انگشت کف قابلمه چهار ، پایه فلزی قرار دهید قالب را روی آن قرار داده و با فویل آلومینیومی روی قالب را ببندید اجازه دهید تا برای مدت زمان 45 دقیقه با حرارت ملایم کیک بپزد .

مرحله ششم

روش تهیه نمودن آرد مخصوص پخت کیک خانگی ، از یک پیمانه آرد 2 قاشق غذاخوری جدا کنید و به جای آن 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت اضافه نمایید ، آرد را به خوبی مخلوط کرده و پس از آن برای 3 مرحله الک کنید تا کاملا یکدست و آماده شود .