سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه خورش کنگر و ریواس

طرز تهیه خورش کنگر و ریواس

برای تهیه خورشت محلی خوشمزه ابتدا پیاز را بصورت نگینی و ریز خرد کنید درون تابه ریخته و همراه با مقداری روغن تفت دهید کمی که تغییر رنگ داد سیر را رنده کرده و به پیاز داغ اضافه کنید و با هم تفت دهید سپس زردچوبه و گوشت را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کرده و سرخ کنید .

در مرحله بعد لیمو های عمانی را با چنگال سوراخ نموده درون کاسه ای پر از آب قرار داده تا تلخی لیمو ها را بگیرید . زمانی که گوشت درون تابه تغییر رنگ داد مواد را درون قابلمه ریخته و 1/5 لیتر آب گرم درون قابلمه ریخته و درب آن را گذاشته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم گوشت بپزد ،وقتی که گوشت پخته شد سبزی که شامل نعنا و جعفری سرخ شده می‌باشد را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا گوشت همراه با سبزی خورشتی بپزد .

در مرحله بعد و 1 ساعت پایانی پخت نمک و فلفل را اضافه کنید سپس کنگر و ریواس را اضافه نمایید و صبر کنید تا خورشت خوشمزه و جا افتاده شود ،در لحظات آخر طعم خورشت را تست کنید اگر احساس نمودید ترشی آن کم می‌باشد با استفاده از آبلیمو و یا آبغوره طعم آنرا تنظیم کنید ، بجای آبلیمو و آبغوره میتوانید از غوره و یا گوجه سبز استفاده کنید . توجه داشته باشید سبزی دیگری را نمیتوانید جایگزین کنگر و یا ریواس نمایید .