سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه جوجه کباب در فر

طرز تهیه جوجه کباب در فر

در ابتدا باید هیچ استخوانی داخل فیله ها نباشه ، و جوجه ها را به اندازه دلخواه خرد کنید . برای طعم دار کردن جوجه ابتدا باید سس حاضر کنید تا جوجه ها در آن سس استراحت کنند و طعم دار شوند . پس ابتدا پیاز و فلفل دلمه ای را خلالی درشت خرد کنید و به آن آبلیمو ، زعفرون دم کرده و فلفل و روغن زیتون اضافه کرده و با هم مخلوط کنید . جوجه ها را به این سس آغشته کنید به طوری که همه طرف جوجه ها سس باشد و درب ظرف را گذاشته و داخل یخچال قرار دهید تا همه مواد به خورد جوجه بره و طعم دار بشن .

چون شما میخواهید جوجه ها را داخل فر بپزید ، پس باید انها را به سیخ چوبی بزنید و داخل سینی چرب شده فر بچینید . فر را روی درجه 230 تنطیم کنید و بگذارید به آرامی مغز پخت بشه . اگر قطعه های جوجه بزرگ هست پس زمان بیشتری به پخت نیاز دارد ، سیخ ها را در زمان پخت داخل سینی بچرخانید تا هر دو طرف به یک صورت پخته شوند. گوجه ها را هم میتونید حلقه کنید و داخل سینه فر بچینید تا مغز پخت شوند . وقتی که جوجه ها پختند کمی نمک اضافه کنید ، اگر در ابتدا نمک بریزید ، جوجه ها سفت خواهند شد .

اگر خاستید برای تهیه جوجه کباب ، از جوجه گردان فر استفاده کنید ، باید مرغ از تکه های بزرگ باشد ، مثلا اگر خاستید از ران مرغ استفاده کنید باید ران ها را داخل سس خابانده و بعد به سیخ جوجه گردان بزنید البته باید درست به سیخ زده شوند تا هنگام چرخیدن ، یه جایی از مرغ نسوزد وجای دیگر نپخته بماند . در این روش باید با حرارت ملایم مرغ پخته شود ، پس در این صورت زمان بیشتری برای پخت لازم است . پس برای این روش باید زودتر اقدام به آشپزی کنید تا غذا به موقع سرو شود .