سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه ترشی لبو و انار

طرز تهیه ترشی لبو و انار

قبل از هر چیز لبوها را تمیز بشویید و سر و ته آن ها را بزنید و بزارید تا بپزه ، واسه پخت سریع میتونید در زود پز قرار دهید . بعد از اینکه پخته شدند ، رنده درشت بزنید و روی لبوهای رنده شده ، سرکه بریزید تا روی لبوها را بپوشاند ، سپس روی گاز گذاشته تا یه جوش بخوره ، حالا انارهای دون شده را اضافه کنید تا با هم جوش بخورن ، سپس نمک و گلپر وسیاه دونه و شکر اضافه میکنیم و حرارت را خاموش میکنیم و در ظرف را میگذاریم تا ترشی با حرارت جا بیفته ، بعد از خنک شدن این ترشی خوشمزه را داخل ظرف شیشه ای ریخته و داخل یخچال میگذاریم .

نکات آموزشی برای تهیه ترشی خانگی : در این ترشی شما میتونید سیب رنده شده هم بریزید . شکر هم میتونید حذف کنید ولی اگه انار خیلی ترش بود یا از سرکه خونگی استفاده کردید میتونید با اضافه کردن شکر ترشیه بیش از اندازه را خنثی کنید .

خواص مصرف لبو و انار : یک لبوی ارگانیک به علت داشتن فیبرهای سالم می‌تواند در دستگاه هاضمه شما را به طور عجیب و شگفت انگیزی از پسماندهای مضر پاکسازی نماید . همچنین مصرف لبو به علت دارا بودن بتاین و پکتین باعث پاکسازی کبد از سمهای اضافی میشود هرچه کبد پاک تری داشته باشیم عملکرد آن بهتر خواهد بود . استفاده از آب انار برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید می باشد و باعث کاهش التهاب در رگ ها خواهد شد . مصرف انار کلسترول های بد را کاهش داده و در مقابل باعث افزایش کلسترول های خوب میشود .