سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه خورش تره با مرغ

طرز تهیه خورش تره با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش تره با مرغ ساقه های سبز تره فرنگی را جدا کنید سپس درون آب و محلول ضدعفونی ریخته و پس از تمیز نمودن درون میکسر بریزید و خرد کنید . تره فرنگی را درون قابلمه ریخته و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید .

مرحله دوم

حالا مواد را مرتب هم بزنید تا کمی آب بیاندازد و حجم آن کمتر شود ، با این کار ، شما در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف خواهید کرد ، پس از آماده شدن تره فرنگی ها را درون ماهیتابه ریخته ، کمی روغن اضافه کنید سپس سیر های له شده را درون تابه ریخته و با هم تفت دهید .

مرحله سوم

اندکی بعد زردچوبه را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید ، هنگامی که سرخ شدند ، تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس آنها را هم زده بعد از انجام این کار آنها را به مواد درون ماهیتابه اضافه نمایید ، مواد را هم بزنید سپس درب ظرف را ببندید تا خورش کمی خودش را بگیرد .نیاز نیست منتظر بمانید تا تخم مرغ ها سفت شوند .

مرحله چهارم

درون قابلمه ای جداگانه روغن زیتون را ریخته و پس از داغ شدن مرغ را اضافه کرده و تفت دهید ، زردچوبه و دارچین را به مرغ اضافه کنید ، حالا لپه های پخته شده را به مرغ اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن ، 2 لیوان آب به آن اضافه نمایید ، صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله پنجم

هنگامی که خورش شروع به جوشیدن کرد مواد تره فرنگی و تخم مرغ را به خورش محلی اضافه کنید . حرارت اجاق گاز را کم کرده و اجازه دهید تا خورش برای مدت زمان 2 ساعت با این حرارت پخته و جا افتاده شود ‌، در این مدت در چند مرحله به خورشت نگاه کنید .

مرحله ششم

در این مرحله اگر احساس کردید آب خورش بخار شده میتوانید به آن آب اضافه نمایید . بصورت تجربی و پس از گذشت 2 ساعت باید خوراک شما غلیظ و لعاب دار شده باشد . در کنار برنج سرو کرده و نوش جان نمایید . چاشنی کنار خورش ترشی و شور می‌باشد .