سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سیر داغ

طرز تهیه سیر داغ

مرحله اول

برای تهیه سیر داغ خانگی ترد و طلایی پس از این که پوست سیر ها را گرفتید قسمت ته و سفت سیر ها را جدا کنید ، حالا سیرها را درون غذا ساز و یا چرخ گوشت بریزید پس از انجام این کار آن ها را بر روی یک دستمال نخی پهن نمایید تا آب کش شوند .

مرحله دوم

مدت زمان لازم برای خشک کردن سیر ها تقریبا بین 6 الی 8 ساعت می‌باشد ، اگر سیر ها خیس باشند در هنگام سرخ کردن به هم خواهند چسبید . حالا یک ماهیتابه لبه بلند را روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود ‌.

مرحله سوم

در مرحله بعد نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه درون ماهی تابه ریخته و با روغن تفت دهید سپس سیر های خرد شده را همراه با نمک درون ماهی تابه ریخته و با حرارت زیاد آنها را هم بزنید و تفت دهید ، در هنگام تفت دادن مرتب سیرها را جابجا کرده و هم بزنید تا از سوختگی آنها جلوگیری کنید .

مرحله چهارم

اضافه کردن زردچوبه باعث آن می شود که سیر ها طلایی رنگ شوند پس از اینکه مواد را کمی تفت دهید و حرارت را کم کنید تاثیر ها طلایی رنگ شوند پس از تفت دادن ، مواد را زمانی که داغ هستند بر روی دستمال نخی تمیز پهن کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود

مرحله پنجم

حالا سیر داغ را درون ظرف شیشه ای ریخته و در آن را محکم ببندید سیر ها را برای مدت زمان یک الی دو سال می‌توانید درون یخچال نگهداری کنید و از آن برای تزیین آش رشته استفاده کنید . توجه کنید حتما باید روغن اضافی آنها را بگیرید به صورتی که وقتی سیرها را درون دست گرفتید دست شما چرب نشود .