سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه آلبالو پلو

‌طرز تهیه آلبالو پلو

مرحله اول

برای تهیه آلبالو پلو همراه با مرغ زعفرانی خوشمزه به روش رستورانی و با تمام نکات ریز آشپزی ابتدا آلبالو ها را شسته و سپس هسته آنها را جدا کنید سپس بر روی آلبالو ها شکر ریخته و آن ها را درون قابلمه همراه با مقداری آب بپزید ، میوه ها را جدا کنید و آب آلبالو را دوباره بر روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود .

مرحله دوم

برنج را هم همراه با کمی نمک بخیسانید اگه از برنج ایرانی استفاده میکنید نیاز به خیساندن ندارد ، سپس برنج را شسته و درون قابلمه ریخته و مانند پخت برنج معمولی برنج را بپزید زمانی که برنج به صورت نیم پز شد و دانه های آن کمی نرم شدند ، آن را آبکش کنید .

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده و کف آن مقداری روغن بریزید روغن که داغ شد برای ته دیگ از سیب زمینی یا نان لواش استفاده کنید . حالا به صورت لایه لایه برنج و آلبالو را درون قابلمه ریخته تا مواد تمام شوند .

مرحله چهارم

حالا هر رابطه اجاق گاز را کم کرده و برای 30 دقیقه اجازه دهید تا پلوی مجلسی و خوشمزه شما دم بکشد بعد از آماده شدن آنرا درون سینی کشیده و به سلیقه خود تزیین نمایید . حرارت پایین باعث می شود که ته دیگ شما نسوزد .

مرحله پنجم

مرغ را هم بصورت معمولی پخته و در کنار این غذای مجلسی خوشمزه سرو کنید . مرغ را میتوانید ریش ریش کنید و بر روی برنج قرار دهید یا اینکه از تکه های درسته مرغ استفاده کنید . با خلال بادام و پسته خوراک خود را تزیین کنید .