سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کیک انبه

طرز تهیه کیک انبه

مرحله اول

برای تهیه کیک انبه خوشمزه خانگی پس از اینکه پوست میوه را جدا کردید آن را به صورت مکعبی خرد کنید و کنار قرار دهید ، سپس درون ظرفی جداگانه تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با وانیل مخلوط کنید و برای مدت زمان یک دقیقه آنها را با همزن برقی مخلوط کنید سپس شکر را اضافه نمایید .

مرحله دوم

دوباره مواد را با همزن بزنید تا رنگ آن روشن شود و حالت کشدار به خودش بگیرد . در مرحله بعد کره ذوب شده که خنک میباشد را همراه با شیر اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط نمایید . حالا زمان آن رسیده که آرد را با بیکینگ پودر و جوش شیرین مخلوط کنید و برای دو مرحله آن ها را الک نمایید .

مرحله سوم

حالا آرد الک شده را به مایه کیک اضافه کنید و در حد یکدست شدن مایه با همزن مخلوط کنید . قالب میان تهی در ابعاد 25 سانتیمتر را آماده کنید ، کف قالب را حالا چرب کنید سپس آنرا آرد پاشی کنید یک سوم از مایه کیک را درون قالب ریخته سپس اندازه‌ای که مکعبی خرد کرده بودید را اضافه نمایید روی آن را دوباره با مایه کیک خانگی پر کنید

مرحله چهارم

فر را از قبل با دمای 180 درجه حرارت پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان 40 دقیقه با همان درجه حرارت درون فر قرار دهید ، برای تست کردن پخته شدن کیک خلال چوبی درون کیک فرو کنید ، در این فاصله زمانی که کیک پخته می شود سس مخصوص آن را آماده کنید برای این کار یک لیوان آب انبه را با یک یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت مخلوط کنید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا غلیظ شود پس از انجام این کار سس شما آماده شده هنگامی که خنک شد آن را روی کیک ساده بریزید و نوش جان نمایید .