سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه غذای رژیمی با برنج و سبزیجات برای شام دو نفره ساده و سر

طرز تهیه غذای رژیمی با برنج

طرز تهیه غذای رژیمی برای لاغر شدن طرز تهیه غذای رژیمی با برنج قهوه ای غذای رژیمی با سیب زمینی غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج دستور پخت غذاهای رژیمی دکتر کرمانی طرز تهیه غذای رژیمی با مرغ و سبزیجات لیست غذاهای رژیمی و کم کالری

اگر می‌خواهید یک غذای رژیمی متفاوت را تجربه کنید می‌توانید با کمک سبزیجات تازه که شامل هویج و فلفل دلمه و نخود فرنگی می‌شود این غذا را در مدت زمان کوتاهی ( تقریباً 1 ساعت ) بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غذای رژیمی با برنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
برنج 1?5 فنجان
هویج 2 عدد
فلفل دلمه 1 عدد
نخود فرنگی آب پز 1 فنجان
پیاز 1 عدد
سیر 1 حبه
روغن 2 قاشق غذاخوری
آب داغ 2?5 لیوان
پودر کاری 1 قاشق
زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
پودر فلفل 1/2 قاشق چایخوری
نمک کمی

طرز تهیه غذای رژیمی با برنج

مرحله اول

برای شروع باید برنج را از قبل خیس کنیم، سپس سراغ سبزیجات رفته و به ترتیب هویج و پیاز و سیر و فلفل دلمه ای را به صورت مکعبی برش میزنیم. ماهیتابه روی اجاق گذاشته و با مقدار کمی روغن پیاز و سیر را تفت می دهیم.

مرحله دوم

مدت زمان تفت دادن پیاز و سیر تقریبا دو دقیقه است. حالا هویج را اضافه کنید و 2 الی 3 دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. فلفل دلمه ای را به سبزیجات اضافه کنیم بعد از آن نوبت به نخود فرنگی میرسد.

مرحله سوم

هر از چند گاهی سبزیجات را هم بزنید و آنها را زیر و رو کنید. بعد از یکی دو دقیقه برنج را اضافه کنید. نمک و ادویه هم فراموش نشود. مواد را با هم مخلوط کرده و برای دو دقیقه دیگر تفت میدهیم.

مرحله چهارم

در آخر آب را اضافه کرده و درب ظرف را می‌بندیم تا با حرارت ملایم غذا بپزد و آب آن کشیده شود. اینجا دیگر نیازی به هم زدن نیست. بعد از تمام شدن آب، اجازه دهید تا برای 20 دقیقه برنج دم بکشد.

منبع: غذا گرام