سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه اسکندر کباب

طرز تهیه اسکندر کباب

برای تهیه کباب خانگی خوشمزه پیاز را خرد کرده و درون مخلوط کن ریخته سپس حبه های سیر را اضافه نمایید پس از آن 2 قاشق غذاخوری ماست را اضافه کرده حالا نوبت استفاده از ادویه میباشد نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز و زیره و آویشن را به مایه اضافه نمایید به این مواد ارد سوخاری را اضافه کنید سپس مخلوط کن را روشن نموده و همه مواد را با هم ترکیب نمایید . حالا مواد را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و بخوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند .در مرحله بعد گوشت را روی سلفون گذاشته و بصورت استوانه ای رول نمایید . سپس گوشت را تا زمانی که کامل یخ بزند درون فریزر قرار دهید .

در مرحله بعد گوشت را برای مدت زمان 10 الی 15 دقیقه در دمای معمولی آشپزخانه قرار دهید تا سلفون را جدا نمایید . با یک چاقوی تیز گوشت را ورقه ورقه کنید سپس درون تابه قرار داده و سرخ کنید . در این مرحله پیده را در ابعاد کوچک برش زده و همراه با 1 قاشق غذاخوری کره تفت دهید پس از آماده شدن آنرا کنار قرار داده ، سپس آرد را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی بعد رب گوجه فرنگی را ریخته و مواد را با هم مخلوط کنید .

نصف لیوان آب را اضافه کنید و سس را بخوبی مخلوط کنید تا بصورت گوله گوله حالت نگیرد در همان حالت کچاب و ادویه ها را ریخته و سپس الباقی آب را اضافه نمایید و صبر کنید بجوشد . اجاق را خاموش کنید و درب تابه را قرار دهید تا سرد شود . درون ظرف سرو نان پیده ها را چیده روی آن کمی سس ریخته سپس تکه های گوشت را قرار دهید و دوباره سس را اضافه کنید در پایان روی کباب خانگی کمی کره آب شده بریزید و همراه با ماست نوش جان کنید .